Optimizare

SEO reprezinta Optimizarea poziţionării la (motoare de) căutare. Optimizarea SEO este un element important in procesul de web design care ajuta la vizibilitatea paginilor web in ordonarea rezultatelor cautarii in listele motoarelor de cautare. „Search Engine Optimization” (SEO) reprezintă totalitatea tehnicilor prin care un site web este propulsat mai sus in lista de rezultate date de un motor de căutare, gen Google, pentru diverse cuvinte-cheie.

Optimizarea siteului sau regasirea lui in primele pagini ale motoarelor de cautare (Google, Yahoo, Bing etc.) este o etapa la fel de importanta ca si realizarea siteului. Spre deosebire de tehnicile de marketing obisnuit, promovarea online confera detinatorilor de pagini web sanse egale in a-si promova produsele si serviciile.

Un proiect SEO poate dura intre 1 luna si 12 luni, in functie de cuvintele cheie pe care se face optimizarea siteului si concurenta implicita pe nisa de piata.

Din punct de vedere al modului de lucru, o etapa de optimizare SEO cuprinde urmatoarele elemente:

Identificare cuvinte cheie
Se stabileste o strategie de identificare a grupului de cuvinte cheie adaptate domeniului de activitate. Este foarte importanta selectia acestor cuvinte care au rolul atat de a aduce trafic (vizitatori) pe site, cat si transformarea vizitatorilor in potentiali clienti.

Analiza site
Se analizeaza indexarea siteului de catre motoarele de cautare si restrictiile impuse acestora. Se observa factorii care blocheaza sau ingreuneaza optimizarea si aici vorbim de: viteza de incarcare a paginilor, continutul ascuns, continutul duplicat, spamming etc. Se analizeaza factorii care tin de nume domeniu si server.

Optimizarea SEO propriu-zisa
In aceasta etapa se pune accent pe: optimizarea codului sursa, optimizare home page, optimizare pagini web principale, optimizare link-uri, optimizare meta tag-uri, optimizare atribute pagini. Se iau in calcul: optimizarea textului, optimizarea imaginilor si optimizarea clipurilor video.